,

برگزاری سمینار آموزشی کایزن (بهبود مستمر) – شرکت لجور

دوره اموزشی کایزن شرکت لجور

 

برگزاری سمینار آموزشی :

پیرو مذاکرات انجام شده بین شرکت محترم لجور و موسسه رهنمون صنعت شیده برای برگزاری سمینار آموزشی کایزن (بهبود مستمر) بصورت کاملا کاربردی در تاریخ 20 خرداد اولین جلسه آن برگزار گردید. لازم به ذکر است که این دوره به مدت 20 ساعت ادامه دارد .

در این دوره که با هدف برقرار سیستم کایزن با استاندراد های شرکت لجور برنامه ریزی شده است و مدرس آن جناب آقای دکتر رحمت نژاد با ارائه سرفصل هایی کاملا منطبق بر عملکرد و فعالیتهای شرکت لجور این دوره را با حضور حدود 20 نفر از پرسنل اصلی خطوط تولید و برنامه ریزی و ….. آغاز نموده است.

بهبود مستمر چیست ؟

در بین مدلهای سرﺁمدی کسب و کار مدل «بنیاد اروپائی مدیریت کیفیت» یا EFQM، Eropean Foundation for Quality Management معروفترین مدل می‌باشد.
بهبود مستمر(بهبود افزایشی، بهبود نردبانی) یک فرایند و یا ابزار بهبود بهره‌وری است که قصد دارد یک رشد ثابت و سازگار و بهبود در تمامی قستمهای یک فرایند و یا فرایندها ایجاد کند. بهبود مستمر پایداری فرایند و امکان بهبود آن را در آینده تضمین می‌کند. وقتی قصد، رشد سازمان و توسعه ترقی باشد، شناختن تمامی فرایندها و توسعه تحلیل اندازه‌گیری هر یک از مراحل فرایند ضروری است. بعضی از ابزارهای بهبود مستمر شامل تحلیل اقدامات اصلاحی، فعالیتهای پیشگیرانه، ممیزی داخلی و رضایت مشتری می‌باشند. سیستمهای مدیریتی ISO مانند سیستم مدیریت کیفیت یا سیستم مدیریت زیست محیطی از این ابزار استفاده می‌کنند تا تضمین کنند که هدف کلی یک سازمان بدست آمده‌است.
یکی از قدرتمندترین ایده‌هایی که دمینگ ارائه کرد، چرخه بهبود مستمر بود. این چرخه چهار مرحله دارد:

نخستین مرحله، برنامه ریزی برای تغییر هر چیزی است که تلاش می‌کنید بهبود یابد.
مرحله دوم، انجام آن تغییر در مقیاسی کوچک است.
سومین مرحله، مشاهده و بررسی نتایج
چهارمین مرحله، تصمیم گیری و اقدام مجدداست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید